
BK tijdrijden - Lotte Kopecky moet vrede nemen met 4e plaats: "Het liep simpelweg niet zoals ik wou"

"Ik ben, na de Ronde van Spanje, een hele poos verstoken geweest van competitie. Ik wist dat mijn conditie niet top was, maar ik wou vandaag wel starten in het BK tijdrijden om een prikkel te krijgen. Of ik pech kende onderweg? Neen helemaal niet, het liep simpelweg niet zoals ik wou", stelde Lotte Kopecky.
In de volgwagen van Team SD Worx-Protime zat haar kersverse echtgenoot Axel Merckx raad te geven via het communicatiesysteem. "Het is een goede ploegleider", lachte Kopecky. "Kijk voor velen is een vierde plaats op het BK tijdrijden een slechte prestatie, maar ik verschiet er niet van dat ik niet win. Ik kom uit een lange rustperiode. Uiteindelijk ben ik blij met mijn inspanning. Ik weet waar ik nog moet bijschaven. Dat zondag al meteen een nieuw BK wacht? Gelukkig is het parcours in Brasschaat niet al te lastig. Ik start als enige renster van mijn team. Veel zal afhangen van het koersverloop en hoe de ploegen de wedstrijd gaan bepalen", verduidelijkte Lotte Kopecky.



