
Nafi Thiam werkt vier proeven af bij wederoptreden in Ratingen

"Ik kijk ernaar uit om mijn seizoen te openen", liet de 31-jarige Thiam weten. "Ik voel me goed en ben enthousiast om weer te kunnen genieten op de piste."
In Ratingen zal ze zaterdag deelnemen aan het hoogspringen, het kogelstoten en de 200 meter. Ze zal ook mee opwarmen voor de 100 meter horden, maar niet meedoen aan de race zelf. Zondag komt ze in actie bij het speerwerpen. Thiam werd in haar voorbereiding gehinderd door een hamstringblessure, die intussen verleden tijd is.
Vorig jaar beëindigde Thiam haar seizoen met een dramatisch WK in Tokio. Ze gaf op de tweede dag van haar zevenkamp in de Japanse hoofdstad "mentaal en fysiek uitgeput" op, tegen de achtergrond van een conflict met de atletiekfederatie over de gedragscode van Belgian Athletics. De Naamse weigerde die voor aanvang van het WK te ondertekenen, omdat ze oordeelde dat haar commerciële belangen werden geschonden. Het geschil breidde snel uit en schudde de hele top van de Belgische atletiek door elkaar.
Volgens La Dernière Heure zouden Thiam en Belgian Athletics intussen een akkoord hebben gevonden om in de toekomst opnieuw te gaan samenwerken. Het is nog niet duidelijk of Thiam komende zomer zal deelnemen aan het EK atletiek in Birmingham (10-16 augustus).



