
Tweevoudig MotoGP-wereldkampioen Bagnaia trekt na afscheid bij Ducati naar Aprilia

De 29-jarige Bagnaia trok in 2019 naar Ducati, net na zijn titel in de Moto2. Na twee jaar bij het tweede team van de Italiaanse renstal zette hij in 2021 de stap naar het fabrieksteam. In 2022 werd Bagnaia al wereldkampioen in de koningsklasse. Bagnaia herhaalde dit succes het jaar daarop met een tweede wereldtitel. In 2024 miste hij op een haar na een derde titel, toen hij met tien punten achterstand werd verslagen door de Spanjaard Jorge Martin.
Bagnaia kende een moeilijker 2025 en reed naar een vijfde plaats in het eindklassement. Zijn Spaanse ploeggenoot Marc Marquez, die aan het begin van het seizoen was aangetrokken, reed dominant naar de wereldtitel. Bagnaia heeft momenteel 31 overwinningen, 63 podiumplaatsen en 28 polepositions in de MotoGP op zijn naam staan.
Bagnaia ondertekent bij Aprilia Racing een contract van vier jaar. Hij zal een tandem vormen met zijn landgenoot Marco Bezzecchi.



