
Wimbledon - Elise Mertens doet mee in enkel- en dubbelspel: "Ik moet vertrouwen hebben in mezelf"

"Mijn voorbereidingstoernooien waren wisselvallig", vertelde de Belgische nummer 1 in een reactie bij de Belgische tennisfederatie. "In Berlijn speelde ik een goede wedstrijd tegen Samsonova, daarna verloor ik van Bartunkova, die die week buitengewoon goed speelde. Vervolgens was er Osaka, die de finale haalde. Het zijn allemaal speelsters die goed zijn op gras, maar ik wil meer. Het zou al heel mooi zijn als ik mijn punten in het enkelspel kan verdedigen. Siegemund is een speelster van mijn generatie, ook al is ze al 36 jaar oud. Ze heeft punten te verdedigen en zal erg gemotiveerd zijn."
Naast een achtste finale in het enkelspel pakte Mertens vorig jaar ook een tweede titel in het dubbelspel met de Russin Veronika Kudermetova.
"Het gebouw 'Last Eight Club' staat hier. Het is bijzonder om je naam en foto's daar te zien hangen, met 'Ladies' Doubles Champion 2025'. Veronika en ik staan overal op de posters. Ik heb haar foto's gestuurd, zodat ze niets mist", aldus Mertens, die momenteel een duo vormt met de Chinese Shuai Zhang. "De resultaten voldeden niet aan onze verwachtingen na een zeer sterke start van het jaar (eindzege op Australian Open, red.), maar de Grand Slams blijven het belangrijkst. Ik heb hier een titel te verdedigen en heb de afgelopen vijf jaar goed gepresteerd in het dubbelspel. Ik moet dus ook vertrouwen in mezelf hebben."



