
WK 2026 - Amir Ghalenoei pakt met Iran punt tegen België: "Hadden er ook drie kunnen zijn"

"Dit was een erg mooie wedstrijd. Je speelt tegen de nummer tien van de wereld en België heeft fantastische spelers en ook een uitstekende coach. We hebben het tegen hen opgenomen in de slechtst mogelijke omstandigheden, maar het was een goede wedstrijd. Wij hadden kunnen winnen en zij hadden kunnen winnen. Onze doelman had een topdag. Beiranvand is een van de beste keepers in de geschiedenis van het Iraanse voetbal", vertelde Ghalenoei.
"De spelers verdienen alle lof. Het was bijzonder moeilijk. We hebben ook een doelpunt gemaakt. We hebben een paar hele goeie kansen gehad en die werden allemaal gered door een uitstekende Courtois. We hebben er alles aan gedaan om te winnen. En daardoor vind ik dit een zeer goede prestatie. We hebben nog niet verloren op dit WK, en dat is sterk gezien de omstandigheden. We hebben een heel waardevol punt gepakt. Het hadden er ook drie kunnen zijn."
Op het WK zijn de omstandigheden lastig voor de Iraniërs. "We hadden slechts zestien uur om ons voor te bereiden. Iedereen kent de problematiek. Dat zijn de omstandigheden waarin we de afgelopen zes maanden hebben moeten leven. Dat zijn de slechtst mogelijke omstandigheden en ik wil dat de hele wereld dat weet. We moeten de hele tijd het vliegtuig nemen. Dat heeft gevolgen. Tot dusver hebben we het heel goed gedaan. Beter dan velen hadden verwacht. Vannacht mogen we vieren."



