
Yellow Tigers - Lise Van Hecke keert na drie seizoenen in Japan terug naar Italië

De 33-jarige receptie-hoekaanvalster speelde in het verleden al in Italië bij Urbino (2011-2013) en Piacenza (2013-2015), waarmee ze in 2013/2014 de dubbel pakte. Daarna trok ze naar Brazilië bij Osasco (2015-2016) en Turkije bij Besiktas (2016-2017). De eerste terugkeer naar Italië bracht haar naar Pesaro (2017/2018), Cuneo (2018/2020) en Monza (2020-2022), waarmee ze CEV Cup won. In België veroverde Van Hecke twee landstitels, twee Belgische bekers en één Supercup met Asterix Kieldrecht.
"Ik ben heel blij om terug te keren naar Italië. Het voelt als een tweede thuis en dat is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen om terug te komen. Mijn ervaring in Japan was geweldig. Het was een lange en veeleisende periode, maar ik heb er heel mooie momenten beleefd. Savino Del Bene is altijd een serieuze club geweest die in de loop der seizoenen een opmerkelijke groei heeft doorgemaakt. Hun overwinning op het wereldkampioenschap voor clubs is daar het bewijs van. Dat heeft me aangemoedigd om hierheen te komen, omdat ik opnieuw bij een prestatiegerichte ploeg wilde spelen", aldus de ex-Yellow Tiger.



